Speerpunten VVD voor bestuursakkoord

Maandagavond 11 juli staat de laatste raadsvergadering voor het reces op het programma. In deze extra bijeenkomst zullen niet alleen de nieuwe wethouders worden geïnstalleerd, maar zal ook het bestuursakkoord van de nieuwe coalitie van ChristenUnie, PvdA/GroenLinks en D66 worden besproken. De oppositiepartijen zijn gevraagd om input te leveren voor dit bestuursakkoord.

De VVD heeft besloten om deze uitgestoken hand te aanvaarden en heeft onlangs een constructief gesprek gevoerd met de coalitie. Daarin hebben we ons sterk gemaakt voor ruimere openingstijden voor onze ondernemers, geen verhoging van de woonlasten en de toeristenbelasting, een grotere blik op Zwolle, het aanpakken van de invalswegen en een eigen milieustraat voor Hattem. Onze speerpunten zijn door de coalitie (deels) meegenomen in het uiteindelijke bestuursakkoord. De volledige inhoud van de brief met onze speerpunten is als bijlage bij dit artikel toegevoegd.

De VVD heeft de intentie uitgesproken om de komende vier jaar met alle partijen in de raad, coalitie en oppositie, constructief samen te werken voor de inwoners van Hattem. We zullen het nieuwe college kritisch volgen en bevragen. Daarbij zijn onze liberale waarden het uitgangspunt.

Als u in contact wil komen met de fractie, mail dan ons raadslid Erik Kleinpenning via erikkleinpenning@hattem.nl