Woonzorgzone Geldersedijk

VVD Hattem ziet dat de woonzorgzone een lang gekoesterde wens is van inwoners van Hattem en dat het voorziet in de grote behoefte om veilig te wonen, met goede voorzieningen en zorg binnen handbereik.

In 2019 is in de gemeenteraad besloten dat er, naast o.a. woningen voor senioren, ook een Integraal Kind Centrum (IKC) op deze locatie gerealiseerd moet gaan worden. VVD Hattem heeft destijds tegen het IKC op deze locatie gestemd. In 2020 heeft de Raad het stedenbouwkundig plan goedgekeurd. VVD Hattem heeft als enige politieke partij wederom tegen gestemd. Wij denken, net als de Belangengroep Woonzorgzone Geldersedijk, dat het terrein te klein is voor een combinatie van wonen en IKC en maken ons zorgen over geluid, verkeer, - en parkeerdruk en denken dat het belangrijker is om op deze locatie meer woningen te realiseren. Op deze manier is er ook meer ruimte voor starters op de Hattemse woningmarkt.

Wij zien echter ook in dat dit inmiddels al een gepasseerd station is en dat het dus essentieel is om de definitieve inrichting van het terrein in goed overleg te doen met de Belangengroep en alle andere belanghebbenden. Wij rekenen op een zorgvuldig, transparant proces waarbij ook recht wordt gedaan aan de behoefte van zowel de Zaaier als de Van Heemstraschool om zo snel mogelijk hun nieuwe gebouw te betrekken.