Fractieondersteuner (eventueel Stageplaats)

Studeer je en word je blij van het in gesprek gaan met kiezers?

En wil je de VVD ondersteunen bij het liberaler maken van Hattem?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jij bent de spil van de fractie die ervoor zorgt dat alle activiteiten binnen de fractie goed en gecoördineerd verlopen. Je denkt mee over de speerpunten van de fractie en werkt ze inhoudelijk uit.

Daarnaast onderhoudt de fractieondersteuner externe contacten, houd je onze website en social media bij en maak je hiervoor in overleg relevante content. Ook denk je proactief mee over nieuwe manieren om inwoners nog beter te bereiken. De fractieondersteuner werkt niet alleen samen met de fractievoorzitter, maar heeft ook veel contact met de overige fractieleden en actieve VVD-leden in Hattem.

Wie ben jij?

• Bij voorkeur ben je student aan een HBO- of WO-instelling.
  • Je hebt een politieke antenne en je voelt je aangetrokken tot de standpunten van de VVD.
  • Je bent creatief, proactief en denkt in oplossingen.
  • Je bent kritisch en durft je mening te geven over onze communicatie binnen en buiten de raad, maar ook over politieke en beleidsmatige inhoud.
  • Je kunt snel schakelen, werkt goed zelfstandig en bent flexibel inzetbaar. Ook onder werkdruk presteer je goed: als de actualiteit erom vraagt, heb jij zo een persbericht gemaakt of een filmpje geëdit en op social media gepost.

Wat bieden we je?

•         Je wordt onderdeel van een enthousiast team met een ambitieuze, jonge fractie. Ondanks het feit dat we een kleinere fractie zijn, willen we niet alleen op inhoud, maar ook op vorm de beste partij voor Hattem zijn. We dagen je dus uit om de lat hoog te leggen voor jezelf én voor ons. Daarbij staat een prettige werksfeer hoog in het vaandel.
  •         Flexibele werktijden. Afgezien van vergaderingen kun je thuiswerken en je tijden zelf indelen. Hierdoor is het gemakkelijk te combineren met je studie/andere werkzaamheden. Wij schatten in dat het ongeveer 4 uur per week kost.
  •         Vergoeding wordt in overleg vastgesteld, afhankelijk van ervaring en opleiding.

·        Doorgroeimogelijkheden naar commissielid of in de toekomst naar raadslid.

Wil je bij ons aan de slag?

Stuur dan je motivatie en CV naar Erik Kleinpenning, lijsttrekker VVD Hattem, Hattem@vvdhanzenetwerk.nl. Als je nog vragen hebt, bel +31 6 14494216