VVD Hattem zette de bloemetje buiten op de Primavera Lentemarkt.

Afgelopen zaterdag was VVD Hattem te vinden op de Primavera Lentemarkt.

Met een stand vol met oranje violen zijn wij in gesprek gegaan met inwoners van Hattem, ondernemers,  toeristen en bezoekers. Als VVD Hattem vinden wij het belangrijk om niet alleen met verkiezingstijd zichtbaar te zijn, maar het hele jaar door gesprekken te voeren met inwoners, instellingen en ondernemers om te horen wat men zoal bezig houdt.

Na de vraag of men uit Hattem kwam, viel het ons op, dat er veel toeristen en bezoekers van buiten de stad op de Primavera Lentemarkt aanwezig waren. Zo was er een georganiseerde groepsreis die met 5 bussen overal vandaan kwamen en een lang weekend de omgeving bezochten, waaronder ook een dag Hattem. Maar ook vanuit Assen, Den Haag waren er bezoekers die een paar keer per jaar Hattem aandoen. Van hen waren er niets dan lovende woorden over de monumentale panden, het marktplein en de vriendelijke mensen. Het Nederlands Bakkerijmuseum was bij jonge gezinnen veruit favoriet!

Bezoekers uit Zwolle gingen, zoals zij zelf zeggen, even gauw Hattem in vanwege de gezelligheid, de leuke winkels, de goede bereikbaarheid en het gratis parkeren.

Aan de inwoners van Hattem stelden we de vraag wat zij graag anders zouden zien? Een veel gehoorde klacht, jammer genoeg, was de hobbelige bestrating van het marktplein en de drempels bij de Hogenkamp. Als het gaat over het onderhoud van het openbaar groen, zwerfafval en hondenpoep, was de mening van de inwoner helder; “het is eigen verantwoording van een ieder om je leefomgeving en dus geheel Hattem schoon te houden!”.

Ook stelden we de vraag wat men mist om Hattem nog aantrekkelijker te maken en dat was bijvoorbeeld een invalidentoilet in het centrum, openstelling van winkels op zondag en het Oranjefeest op Koningsdag in de binnenstad.

Als afsluiter stelden we de vraag; “Kunt u aangeven waar u het meest trots op bent in Hattem?” en daarop kwam regelmatig de reactie “De prachtige stad en het dorpse karakter!”. Daarnaast werd ook het hoge voorzieningenniveau, de vele activiteiten, het groen, de schone stad en bovenal het heerlijk vinden om er te wonen, genoemd.

Al met al hebben wij als VVD Hattem genoten van de openhartigheid, de waardevolle gesprekken en de geweldige sfeer op de lentemarkt en danken een ieder hiervoor!