Nederland heeft gekozen, de VVD voor de 3e keer oprij de grootste partij

De grootste partij van Nederland bleef de VVD, ondanks een verlies ten opzichten van 2012 van tien zetels. “Dat is jammer, maar natuurlijk zijn we blij.

Dit is voor ons een hele goede uitslag. We hebben met de fractie samen de verkiezingsavond zitten volgen. Het grote verschil met de andere partijen was voor ons als lokale fractie toch wel onverwacht. Het geeft een goed gevoel dat de Nederlanders veel vertrouwen hebben in Mark Rutte. En terecht. Ik vind dat Rutte het goed heeft gedaan”, aldus VVD-fractievoorzitter Gina Guldenaar.

In Hattem vormt de VVD samen met D66 en het CDA het College van Burgemeester en Wethouders. “Mooi om te zien, dat we in het kabinet deze partijen wellicht ook samen krijgen, aangevuld met bijvoorbeeld de ChristenUnie.” Hoe verklaart Guldenaar het grote verschil in zetels. “Wat volgens mij gewoon erg belangrijk is, is dat we als partij, zowel landelijk als lokaal, dicht bij onszelf blijven. En hoe het ons volgend jaar met de lokale verkiezingen zal gaan, is voor mij moeilijk te zeggen. We hebben ook in Hattem veel moeten bezuinigen. Daar ontkom je niet aan, maar ik hoop dat we in 2018 meer lucht krijgen. We moeten in ieder geval als VVD Hattem strak op onze keuzes gaan zitten. Wat doe je wel en wat doe je niet. We willen van alles, maar we moeten natuurlijk wel oppassen, want de pot is ook in Hattem niet vet. Maar voor ons moet het mogelijk zijn om Hattem als stad zo mooi te houden.”

De Landelijke uitslagen in Hattem laten zien dat er maar 14 stemmen verschil zit tussen de VVD en CDA

Wij rekenen dus op uw stem in 2018!

Partij Aantal stemmen in Hattem

VVD 1512